Som våre kunder ble varslet om i slutten av september 2024, har Movel økt prisene fra og med januar 2025. Vi forstår godt at prisøkningen oppleves som utfordrende, vi ønsker derfor å gi en grundig forklaring på årsakene.
Dessverre er det sånn at våre kostnader, som ellers i samfunnet, har økt. Men det hører også med at drift av ladeanlegg i boligselskaper er et helt nytt område og både vi og våre konkurrenter har erfart at prisene vi la til grunn i starten ikke dekker kostnadene. For å kunne levere en god tjeneste er det avgjørende at prisene reflekterer kostnadene slik at vi etter hvert oppnår bærekraftig drift.
Vi forstår viktigheten av forutsigbare kostnader for både borettslaget og beboerne. Vårt mål er å fortsette å tilby en pålitelig og fremtidsrettet ladetjeneste som gir verdi for kundene over tid. Vi er alltid åpne for innspill og dialog om hvordan vi kan tilrettelegge best mulig for en god ladetjeneste.
Punktene under lister opp innholdet i tjenesten Movel leverer til den enkelte ladekunde med en aktivert ladeboks.
Punktene under lister opp innholdet i tjenesten Movel leverer til eier av ladeanlegget. I de fleste tilfeller er det styret i et borettslag eller et sameie.